Tonga – Government sues paper for defamation

Tongan Newspaper Kele’a
Has seemingly done much to upset its kingdom’s Government and is being sued (for a second time) over a report it carried suggesting that the prime minister had privately employed a consultant. This might not seem like the highest order of libel but has caused plenty of upset in the Tongan cyberspace. The government published its stark criticism of the media back in March
This follows a raid on the paper by soldiers in February when they tried to shut it down.
The Tongan regime has been at loggerheads with the pro- democracy paper for years back in 2003 Reporters Without Borders issued an annual report on Tonga highlighting the royal family’s attempts to force ‘more respect’ out of the paper.

No comments: