17.5.04

German court rules that TV broadcasters allowed to change their published schedule

An interesting case arose in Germany last week where a disgruntled viewer took state broadcaster ZDF to court for altering its schedule.
The viewer had wanted to watch the regular lunchtime news bulletins "Heute" and "ZDF Mittagsmagazin" and was outraged to find the channel was broadcasting live footage from the Danish royal wedding.
The administrative court in Mainz (sensibly) ruled in favour of the broadcaster saying that an individual viewer had no rights to a specific programme or schedule. The judgment said that while there were certain duties public broadcasters had to observe, it was down to them how they set out and adapted their schedule.

Report (in German) from DWDL.de

No comments: